Minta maaf dalam 3 hari… Awang Hashim

Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengemukakan notis tuntutan terhadap Ahli Parlimen Pendang Datuk Awang Hashim menerusi peguam dari Tetuan SN Nair & Partners agar pemimpin Pas itu memohon maaf tanpa syarat berhubung dakwaan Awang bahawa Anwar ‘lebih teruk daripada Mahathir’.

“Kami telah diarahkan oleh pelanggan kami untuk menuntut daripada anda seperti berikut: Menarik balik perkataan fitnah secara terbuka, serta-merta dan tanpa ragu-ragu serta menarik balik semua komen yang menyinggung perasaan dan memfitnah,” kata Datuk SN Nair.

“Permohonan maaf tanpa syarat dalam cara dan bentuk yang akan diluluskan oleh kami sebagai penasihat undang-undang untuk disiarkan dalam akhbar dan media pilihan peguam kami.

 

Awang Hashim ialah Ahli Parlimen Pendang dan bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia

“Dan aku janji bertulis oleh anda untuk tidak mengulangi sebarang dakwaan atau komen seperti dalam perkataan fitnah dalam artikel.”

“Sekiranya anak guam saya tidak menerima apa-apa maklum balas yang memuaskan dalam tempoh tiga hari daripada tarikh penerimaan notis ini, arahan kami adalah untuk memulakan tindakan perundangan terhadap Awang Hashim,” katanya.

Awang Hashim juga merupakan ahli jawatankuasa pusat Pas membuat tohmahan terhadap Anwar ketika bercakap kepada media di luar lobi Dewan Rakyat semalam.

Nair turut menyatakan tuntutan berasaskan undang-undang ini telah diambil sebagai tindakan membela diri anak guamnya.