‘Habis, mak ayah adik beradik kami bawa’, filem Anwar ‘trending’ di Twitter

Filem Anwar: The Untold Story yang mengangkat kisah perjuangan Perdana Menteri dilihat mendapat sambutan hangat daripada orang ramai apabila ada yang membawa ahli keluarga untuk menonton bersama di pawagam.

Serentak itu juga, tanda pagar #AnwarTheUntoldStory muncul sohor kini di Twitter dengan rata-rata memberi maklumbalas baik.

Pemimpin Pakatan Harapan (PH) turut berkongsikan reaksi mereka untuk filem itu yang telah ditayangkan di pawagam seluruh negara mulai semalam.

Taufiq melambai ke arah sekumpulan penonton di GSC Sungai Petani semalam.

Ahli Parlimen Sungai Petani, Dr Mohammed Taufiq Johari dalam ciapannya di Twitter menghargai penonton filem biopik itu di GSC Sungai Petani.

Anak kepada bekas Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul selama tiga penggal itu juga mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri serta para aktivis yang terbabit mewarnai liku era Reformasi.

“Terima kasih kepada teman-teman yang menggegarkan GSC Sungai Petani semalam. Seronok santai-santai kongsi kemeriahan dan keceriaan bersama. Jika ada kesempatan waktu, kita jumpa lagi!

“Terima kasih Datuk Seri Anwar Ibrahim dan para pejuang reformis yang telah mengukir sejarah ini,” kata satu-satunya wakil rakyat PH di Kedah itu.

Hassan di pawagam dekat Pasir Gudang malam tadi.

Sementara itu, Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim juga memberitahu menonton filem yang dihiasi lagu Menjaga Cintamu dendangan penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza itu semalam.

“Menonton wayang cerita sejarah Anwar: The Untold Story di panggung Super Star, Pasir Gudang bersama-sama penyokong-penyokong PM Anwar Ibrahim,” kata wakil rakyat PKR itu.

Tidak ketinggalan memeriahkan tayangan filem yang menjalani penggambarannya di Malaysia dan Indonesia itu ialah sayap Pemuda PKR Permatang Pauh.

“Reformasi! Dari kami AMK Permatang Pauh! Habis mak ayah adik beradik kami bawa,” ciap pengguna Twitter, @f_wafiey.

Filem Anwar: The Untold Story yang menelan kos RM10 juta dibintangi pelakon popular seperti Farid Kamil yang memegang watak Anwar; Hasnul Rahmat (Tun Dr Mahathir Mohamad) dan Acha Septriasa (Dr Wan Azizah).

Filem arahan sutradara Indonesia, Viva Westi terbitan Bianglala Entertainment itu telah ditonton Anwar pada sesi tayangan perdana di Dadi Cinema, Pavilion Kuala Lumpur pada 8 Mei lalu.