Walaun menggelupur gara-gara Guan Eng hadiri iftar bersama Umno

Penyokong Perikatan Nasional (PN) terutama Pas yang umum dipanggil sebagai walaun dilihat menggelupur melihat Lim Guan Eng hadir ke program ramah mesra dan majlis berbuka puasa bersama Umno Balik Pulau malam tadi.

Reaksi sinis dan iri penyokong pembangkang terhadap kehadiran Pengerusi Kebangsaan DAP itu dapat dilihat di media sosial termasuk secara sindiran bertanyakan sama ada berlaku acara makan suap.

Walau bagaimanapun, orang ramai menyambut baik kehadiran Guan Eng dan isterinya, Betty Chew Gek Cheng dalam program anjuran Umno bahagian menjelang 21 Ramadan itu.

Ada yang menyifatkan Umno sedang menunjukkan keindahan Islam kepada DAP yang gagal Pas lakukan selama ini.

“Terbaik demi keharmonian bersama.

“Seronok lihat pemimpin Kerajaan Perpaduan boleh berkerjasama.

“Terbaiklah YB, semoga keharmonian dan perpaduan kekal selamanya demi negara kita tercinta.

“Walaun sudah menggelupur. Teruskan berbaik-baik untuk perpaduan kita,” demikian antara komentar warganet di hantaran Facebook rasmi Guan Eng.

Majlis yang mencerminkan keharmonian Umno dan DAP di Pulau Pinang itu turut menyaksikan kehadiran Ahli Parlimen Jelutong, RSN Rayer dan pemimpin utama Umno Bahagian Balik Pulau.

Mereka adalah Naib Ketua, Afzal Nasir; Ketua Pemuda, Zaki Shah dan Ketua Wanita, Aishah.

Sementara itu, Guan Eng menganggap masakan berbuka puasa di Warung Opah Is yang dimiliki Said Mohammad, antaranya, gulai ikan dan ayam goreng berempah selain dicicah sambal belacan dan ulam, sangat sedap.

“Terima kasih kepada Datuk Shah Headan Ayoob Shah selaku Ketua Bahagian dan seluruh keluarga Umno Balik Pulau yang menerima kunjungan kami dengan layanan yang sangat istimewa,” kata Guan Eng lagi.

BACA JUGA Lim Guan Eng hantar surat saman kepada Mahiaddin