Harga getah RM4 sekilogram zaman Madani ni tepat pada masanya, era PN RM2.50 saja

Seorang aktivis politik Edy Noor Reduan, menyifatkan harga getah sekerap yang meningkat kepada RM4 sekilogram ketika ini, adalah sesuatu yang ‘kena’ pada masanya.

Dalam video berdurasi 59 saat di platform TikTok, beliau berkata, kenaikan harga getah itu sangat membantu mengurangkan beban sepanjang Ramadan apatah lagi Syawal akan menjelma tidak lama lagi.

”Alhamdulillah, zaman Madani sekarang ini RM4 sekilogram. Harga RM4 ini kena pada waktunya.

”Saya yakin dan percaya ramai penoreh getah cukup gembira dengan berita ini.. ayuh berikan sokongan kepada Kerajaan Madani.

”Zaman Perikatan Nasional (PN) dulu mereka kata sengsara jadi penoreh getah.. macam mana tak sengsara, harga getah RM2.50 sekilogram, harga teh ais pun lagi mahal segelas,” kecam beliau terhadap parti pembangkang itu.

Susulan khabar gembira daripada kerajaan pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu, beliau berharap agar bebanan kos sara hidup golongan penoreh getah dapat dikurangkan.

Beliau juga sempat mengajak sesiapa yang mempunyai kebun getah untuk balik menoreh berikutan faktor getah terkini.

”Mana-mana yang ada kebun getah di kampung, bolehlah balik kampung sat, kita toreh getah sat.. harga tengah naik ni,” katanya dalam loghat utara.

BACA JUGA 3 penjaga gol di Belgium ‘cedera’ serentak, rupanya solidariti buat pemain Muslim untuk berbuka